Kid Interiør er stolte av å være en av hovedsponsorene til Rosa Sløyfe-aksjonen. Over 90% av våre ansatte er kvinner, noe som gjør det ekstra viktig for oss å hjelpe det vi kan.

Vis omtanke - bær en Rosa sløyfe i oktober

Årets tema for Rosa sløyfe-aksjonen er «Ja til rosa forskjellsbehandling». I hele oktober selger vi rosa Kid-produkter laget spesielt til aksjonen, i tillegg til Rosa sløyfe-pins.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning.

Hver dag får ni kvinner i Norge beskjed om at de har fått brystkreft. Alle disse er ulike. Derfor er persontilpasset brystkreftbehandling viktig.

Ingen får nøyaktig den samme kreftsvulsten. En behandling som fungerer hos noen, kan ha liten effekt hos andre. Persontilpasset brystkreftbehandling er en strategi som sørger for at hver enkelt får behandlingen de responderer best på. Mens noen blir friske av en operasjon, er et lengre løp med både cellegift, stråling og hormoner riktig for andre. Jo mer presis behandling, jo bedre livskvalitet får de som overlever. Og heldigvis overlever over 90 prosent brystkreft i dag.

Men, vi trenger fremdeles mer kunnskap. Den dårligste formen for behandling, er den som ikke virker. Mer forskning gjør at vi på forhånd kan forutsi hva som vil hjelpe den enkelte pasient. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon skal gå til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling. Alle skal ha tilbud om best mulig behandling, men ikke alle skal ha den samme behandlingen. Derfor sier vi ja til rosa forskjellsbehandling.

Vi er stolte og glade for å være en av hovedsponsorene til Rosa sløyfe-aksjonen. I våre 140 butikker i hele Norge er det over 1000 dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra til årets aksjon. Over 90% av våre ansatte er kvinner, noe som gjør det ekstra viktig for oss å være med.

Les mer om Rosa sløyfe-aksjonen på Kreftforeningen sine sider.